1 Kasım 2010 Pazartesi

31.10.2010 Rapor :)

Rapor yayınlamak hayatımın bir parçası olmuşken , ogame ve traviandan sonra içinde (sonunda) rapor olan bir işe daha bulaştım : Balık avı :)

Saatlerin geri alınacağı günü seçmenin de bir miktar katkısıyla sabah erkenden Kadri abiyi almak için yola çıktım.15 dakikalık kısa bir yolculuktan sonra adresteydim. Kadri abi geldi ve yola çıktık (bir gün önce geleceğini söylediği arkadaşı uyuya kaldığı için gelememişti ).

Tabi bir ön hazırlığı vardı bu avın. İlk defa tekne ile ava çıkacağım için Kadri abi , Nejat abi ve Aytekin abiden malzeme tiyoları alıp Cumartesi akşam üstü İstoç'ta aldım nefesi :) İstavrit ve Çinekop için çeşit çeşit çapariler , zoka , kurşun ve tekneden kullanmak üzere çekeri yüksek ve kısa bir kamış aldık.Bir de yağmurluk tabi - her ne kadar da hava raporu yağmur göstermese de...

İlk biz gelmiştik Kumkapı'ya..Oradan binecektik kiraladığımız tekneye. Bizden biraz sonra Aytekin abi ve arkadaşları geldi. Tekne sahibi bizden sonra geldi :) Biz Nejat abinin arkadaşlarını beklerken o da çayı hazırlıyordu sabah kahvaltısı için.Beklenen misafirler de geldi , 8 kişi olmuştuk şimdiden. Karşıdan Nejat abi ve diğer arkadaşlarını da almak üzere kıyıdan ayrıldık...

15-20 dk sonra Nejat abi ve arkadaşlarını da alarak avlağımıza doğru (ısrar etmeyin söyleyemem) yola koyulduk. Çay hazır , sofra poğaça-simit-börek doluydu... Afiyet bal şeker eylemini gerçekleştirdikten sonra avlağa vardık ve takımlar su ile buluştu. 09:30'a kadar güzel balık yaptı... Tabi ben o sırada 2-3 şanssızlık yaşadım ve teknenin bana göre dar olan yan tarafında 40-45 dk kadar takım değiştirmekle uğraştım. Buna rağmen deniz havası almak , 35-40 metreden 250 gram kurşunla takımı kimi zaman boş kimi zaman dolu çekmek , ele batan iğneleri çıkarmakla uğraşmak :) bayağı zevkliydi... Acemi ve stajyer bir balıkçı olarak çok şey öğrendim yine "yeğen" :))))

12 gibi avımıza son verip , evli evine köylü köyüne diyerek dağıldık. Toplamda 8-10 kilo iri istavrit vardı livarlarımızda.

Ben 13-14 tane iri istavrit ile günü sonlandırırken , bir daha elime çapari almam yeminimi de bozmuş oldum...Biraz uykusuzluk , biraz yorgunluk biraz da temiz havanın çarmpası sonucu eve gelip yemeğ yer yemez , balık ta tutmuş olmanın hazzı ile güzelce uykuya daldım.

Bu raporumda ne yazık ki foto yok , bir sonraki rapor da inşallah...